this about my life

Alla inlägg under november 2010

<3

Av Malin Jonsson - 17 november 2010 13:35

Alla tjejer har inte dom stora brösten.
Den finaste rumpan.
D
et långa mjuka håret.
Det smala midjemåttet..
Även fast vi vill.
Men vi har inte heller valt att se ut såhär.
Vi föddes bara till det.
Så älska oss för de vi är.
& inte de vi borde vara...

Kopiera detta om du vill bli respekterad för den du är


Av Malin Jonsson - 17 november 2010 13:11

halloj!

Nu är jag hemma från dagens jobb. Jag vet att ni tycker jag är hemma tidigt, för det är jag ju också! xD

Men jag började kl.7.05 och den här gången var jag inte hos min faster, jag var hos pappa. Och det var då inte lika roligt som att vara på tandläkaren. Pappa jobbar på kontor,men han var inte där hela tiden för han var i möte. Så det var då inge kul alls!!

Det ända jag fick göra var att arkivera, och då tar man ut papper ur permar och stoppar pappret i en låda som man packar ihop, och sedan tar ut lappen ur permen och tejpar på på kartongen...

FÄRDIGT,

så har man ungefär 30-35 st att göra.... 

Men nu är jag dödstrött, för min klocka gick fel tid, en timma tidigare än den riktiga klockan, så istället för att gå upp 06.20 gick jag upp och duschade, sen säger pappa att klockan är 05.30 när jag duschat färdigt! Tjoho... jag gick upp en timma för tidigt.

Jag riktigt kämpade mig upp ur sängen. Men det är väl sånt man får ta antar jag. Så jag fick gå och lägga mig igen....

Hoppas ni har haft det bra!

Kram

Av Malin Jonsson - 16 november 2010 17:07

Hej!

Idag har vi haft omvärldsdagar. Då tänker ni va? Jo det är alltså praodagar, för att förenkla det lite si så där :D

Jag var på tandläkaren

jag var med min faster (eller ja på hennes jobb iaf) min faster är "typ" chef där, hon bestämmer i alla fall lite på clinicen. SÅ hon jobbar mer som på ett kontor, men jag fick vara på sterilen. Det var ganska så kul.På en steril så:

Diskar man alla intrument

"svätsar"

Lägger in intrumenten i skåp

hämtar smutsiga instrument

o.s.v

Ja vet det låter inte kul! Men det är roligt att titta vad man gör på ett annat yrke än att vara på mammas jobb: Lindex

För lindex har jag sätt nu!

Aja, Kabarenn gick bra igår, is not that amizing?

Det tycker jag i alla fall, missar min kör ännu en gång... hehe... jag har missat den ett antal gånger nu men jag har liksom haft fullt upp, så det är inget jag kan hjälpa, för idag t.e.x så tog jag twinrix spruta! Inför Thailand som jag ska åka till i JUL!  Då ska jag bli brun...   ursäkta föll in i egna tankar.

Men i alla fall jag har anledningar till att vara borta för jag har inte skolkat...

ska leta upp bilder fårn ROM

BYE, MISSJONSSON   Ser det gott ut? <3:)   Från kupolen på st:peterskyrkan   st:peterskyrkan       En bro i Rom xD   bron, floden Tibern   Häftig trappa i vatikanmuséet   Fontana de trevi       Colliseum   Läs den engelska texten, så fattar ni   

        utsikt från höger sid ur fönstret på hotellet :D   Utsikt från planet


Av Malin Jonsson - 15 november 2010 10:36

Nu smäller det!

Idag så smäller det eller vad man kallar det. Det är dags för kabaré. Jag blev ärligt talat lite förvånad för jag verkar kunna mina repliker. Och det är ju bra! Jag behövde inte ens öva det sista utan det gick ändå. Men det är snart genrep, och då ska allt sitta. Så jag kanske får öva ändå, vem vet. Men det blir nog bra, för de ska nog allt gå


Wish me all luck


Av Malin Jonsson - 14 november 2010 09:22

Boungiorno!

Nu har jag kommit hem från roma. Det känns lite konstigt att vara hemma, för alla pratar ju svenska. Imorgon i skolan kommer jag inte behövs stå som ett fån när någon tror att man är en italienare, och börjar att prata italienska med en! Man har ingen chans att förstå vad de säger även om jag går i spanska, förstår jag inte ett skit! Men så är det.

Vi bodde väldigt vackert alldelles vid Vatikansktaten, om jag tittade ut genom fönstret kunde man se st: peterskrkan. Det är nog en av det största kyrkorna i hela världen. Det kanske låter maffigt men jag tror att det är sant! Vi gick upp i kupolen också på kyrkan, när vi var där. Det kändes som man gick och gick och gick och gick och gick, det var hela 520 trappsteg! Men när man väl kom upp så såg man exakt hela Rom! det var väldigt häftigt.

Sen så var vi också på Colliseum, Fontana de trevi och Forum Romanum. Rom är nog en av kulturernas stad. Men trafiken är inte och leka med! Om man skulle gå över gatan så måste man bara gå rakt ut. För även om man stod och väntade på övergångstället är det ingen chans att någon stannar. Så det är bara att gå rakt på gatan och då var de tvungna att stanna. Så mycket pizza som jag har ätit har jag aldrig ätit i hela mitt liv! Pizzan smakade absolut inte som hemma, verkligen inte! Den var mycket, mycket godare. Maten var god (nästan) överallt. Jag shoppade ganska mycket 5 nya överplagg     De ha verkligen god smak när det gäller kläder alla Italienare. Jag köpte en riktigt snygg väska på zara. Fast det var nog mer "mamma" som köpte väskan till mig xD

Idag blir det mycket kabaré träning, men det är ju farsdag, så GRATTIS TILL ALLA PAPPOR!

ciao ciao Malino<3

ps måste bara säga att när vi skulle ha vårt bagage igår natt, så hade det glömt min Kattväska och pappas resväska i Amsterdam! De hade glömt ta med de på flyget, så vi ska få det i taxi hem till oss idag! höhö, ganska coolt xD.

Bilder kommer nog senare, KRAM IGEN

Av Malin Jonsson - 8 november 2010 15:32

God eftermiddag!

Nu är det så lite från långt kvar till jag åker till Landvetter, är inte det spännande eller?

Jo det klart, det var längesedan jag åkt flygplan nu, jag gillar den där härliga känslan när man går upp tidigt så man måste sova i bilen, och sedan vara på väg till landvetter. Och ställa sig där med sin kattresväska och vänta på att checka in. Och resa bort från kalla tråkiga Sverige, och säga hej till Italien i Rom! Där det är 20 grader och det räcker att man går i en skinjacka, ojoj vad jag räknar ner. Jo jag räknade precis ut att det är ungäfär 11 timmar kvar tills mamma väcker mig halv 4 på natten och tassa upp och ta på sig... ah....

Men det betyder också att jag har ett helt simpass kvar innan jag får åka. Hoppas nu inte att det är något jobbigt simpass. Fast det stod bara att det skulle vara fart 2 och då hoppas jag att det är det med!

Idag har vi mest haft kabaré träning, och sen så har vi haft idrott och spanska. På idrotten hade vi basket! Jag är ju så himla fruktansvärt dålig på allt som innehåller en boll, och speciellt när man ska vara i lag, det är inte precis min starka sida. Det är roligare om det är invudiellt  te.x simning, det tycker jag vi kunde haft på varenda idrottslektion (eller kanske inte...) men jaja, ni fattar

nog inte...

men nu ska jag packa lite, (packade allt nästan igår men bara lite små saker kvar)


Ha det riktigt gött nu, för det ska jag i alla fall,

many kramisar Malin<3


  Här är min katt resväska, erkänn cool?

 

Måste bara säga att jag ska se coliseum, ska bli himlans coolt :)

Av Malin Jonsson - 7 november 2010 09:01

Godmorgon!

Nu har jag precis vaknat. Det blev ganska sent igår kväll/natt, gästerna gick inte hem förän 23.30  kanske inte så sent, men trött var jag ändå. När jag precis kommit och lagt mig i sängen stod klockan på 0.00 Så exakt klockan 0.00 la jag mig :)

Min dag idag ska bestå av läxor, och ett lite simpass senare på eftermiddagen (halv 6)

Måste öva inför matteprovet! Har inte gått så bra på läxorna   hehe, så jag får öva nu inför matteprovet! Usch det kommer att var jättesvåååårt! Men får väl gå som det går.


Något som fattas här i den nya bloggen?

Kram, Malin<3  

Av Malin Jonsson - 6 november 2010 17:35

Tjenare  ,

Nu har fredrika lämnat mig och vi ska snart få gäster. Det blir en snabb dusch om några minuter. Och sedan får jag hjälpa mamma att duka (tror jag)

Vi ska planera våran resa till Thailand som vi ska gör nu till Jul. Det är min faster som kommer och hennes sambo.

Ni fattar inte hur mycket jag längtar till att åka till THAILAND! Fast det är väl inte riktigt så jätte konsitgt,   

Men på tisdag ska jag åka till Rom också, det här året kommer gå åt av mycket, mycket resor...

ojoj, nu måste jag dusch...


Kramisar, malin <3


Presentation


Här är allt om mig, och lite till? Hoppas ni föredrar det.
Kram MALIN

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<<
November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards